Dumbbell Side Lateral Raise Yapılış Tekniği

Dumbbell Side Lateral Raise Yapılış Tekniği

Dumbbell Side Lateral Raise  nasıl yapılır?

Dumbbell Side Lateral Raise Yapılış Tekniği

Egzersiz Açıklama

Dumbbell Side Lateral Raise Yapılış Tekniği Şöyledir :Harekete başlarkan bir çift dumbell alınır. Ayakta dik pozisyonda eller önde ve dirsekler hafif kırık olarak harekete başlanır , Hareket,  omuz geliştirme hareketidir.

Eller Omuz hizasını 15-20 cm geçene kadar ve kollar dirsekten hafif kırık olarak kaldırılır ve yavaşça ( Kaldırırken biraz hızlı ve indirirken çok yavaş )  başlangıç pozisyonuna dönülür.Kollar yukarı kalkarken nefes verilir ve ağırlığı aşağı doğru indirirken nefes alınır. Set arasında dinlenme süresi 30 sn.

Dumbbell Side Lateral Raise Çalışma sırasında vücut ileri ve geri sallanmamalı ve dumbbell omuz hizasında 1 veya 2 sn kadar bekletilmelidir bu şekilde yapılan hareket daha etkili olur. Eğer vücudun sallanmasına engel olamıyorsanız düz bir duvara sırt üstü yaslanarak sallanmayı engelleyebilirsiniz yada düz bir profile ama sağlam olsun yaslanın.

Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitmiş olur, verilen setlerde tamamlanarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Side Lateral Raise Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuOmuz Egzersizi 
Çalışan KaslarOmuz Kasları
Boyun Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanCable Cross Over MachineAlt makarası olan ve halatı aşağıdan yukarıya doğru çekebileceğiniz makine
Set ve tekrar :4 x 10 - 12 ( eğitmene danışınız )Eğitmene Danışın
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

Dumbbell Side Lateral Raise Video İzle

Set ve tekrarlar : 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Dumbbell Side Lateral Raise nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın