Dumbbell Seated Calf Raise (Oturarak Baldır Egzersizi)

Dumbbell Seated Calf Raise (Oturarak Baldır Egzersizi)

Dumbbell Seated Calf Raise Nasıl Yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Dumbbell Seated Calf Raise (Oturarak Baldır Egzersizi)Hareket için bir adet bench sehpası dumbbell ve step tahtası gereklidir.
  2. Ayak parmaklarını step tahtasının kenarına 5 cm kadar koyuyoruz.
  3. Topuklarımızı aşağı doğru nefes alarak yavaşça  inebileceği yere kadar indirir.
  4. Sonra baldır kasları ile iterek ve  nefes vererek yavaşça parmak uçlarına basarak en yukarı noktaya kadar kaldırıyoruz hareketi 5 set ve 20 tekrar yapınız.

Set ve tekrarlar : Dumbbell Seated Calf Raise 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Profili

  1. baldır kasları
  2. Güç
  3. Dumbbell, bench sehpası, step tahtası
  4. İzolasyon
  5. İtme
  6. Başlangıç ve İleri
  7. 5 set 20 tekrar > eğitmene sorun
  8. Ekleyen: Özer Çaylı
  9. Kaynak : euro star gym

Dumbbell Seated Calf Raise Videolar


Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Dumbbell Seated Calf Raise nereyi çalıştırır?

Dumbbell Seated Calf Raise baldır kaslarını çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın