Dumbbell Seated Calf Raise Baldır – Kalf Hareketi

Dumbbell Seated Calf Raise Baldır - Kalf Hareketi

Dumbbell Seated Calf Raise nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Hareket açıklaması

  1. Dumbbell Seated Calf Raise Baldır – Kalf Hareketi : Hareket için bir adet bench sehpası dumbbell ve step tahtası gereklidir.
  2. Ayak parmaklarını step tahtasının kenarına 5 cm kadar koyuyoruz.
  3. Topuklarımızı aşağı doğru nefes alarak yavaşça   inebileceği yere kadar indirip.
  4. Sonra  nefes vererek yavaşça parmak uçlarına basarak en yukarı noktaya kadar kaldırıyoruz hareketi 5 set ve 20 tekrar yapınız.
  5. Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın.
  6. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne geçmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Hareket : 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Hareket Analizi

  1. Hareket Grubu :Baldır hareketi
  2. Çalışan Kaslar : Baldır Kasları, Bacak Kasları
  3. Cinsiyet : Erkek – Kadın
  4. Seviye : Yeni , Orta , İleri
  5. Ekipman : Banceh
  6. Kuvvet Tipi: – İtme
  7. Egzersiz Türü : Güç
  8. Set arası dinlenme : 30 sn.
  9. Set ve tekrar : 4 x 15-20
  10. Haftalık Gün : 1-2 gün
  11. Yazar : Özer Çaylı
  12. Ekleyen : Fitness Hareketleri

Dumbbell Seated Calf Raise Video İzle

Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı?.

Workout Legs | Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı? . Bacak geliştirme programında mutlaka Berbbell squat hareketi leg curl , deadlift ve leg extension gibi hareketlere yer verilmelidir .

Eğer barbell squat yapılmazsa Machine squat yada multipress squat hareketi olabilir ama unutmayın barbell squat tek başına bacak için yeterlidir.

Lunge hareketi önemli bir harekettir özellikle kalça ve bacak triceps (Ön bacak) kasları için önemlidir. Lunge hareketini ilave ederseniz leg extension hareketini çıkarabilirsiniz.

Bir diğeri deadlift hareketidir , eğer deadlift yapacaksanız leg curl harektini programdan çıkarabilirsiniz, deadlift , leg curl hareketine göre avantajları arka bacak ve bel kasını çok iyi çalıştırmasıdır bu hareketi programınızdan eksik etmeyin ileri yaşlarda bel fıtığı gibi sorunlarınız olmaz.

Dumbbell Seated Calf Raise nereyi çalıştırır?

Dumbbell Seated Calf Raise Baldır Kaslarını çalıştırır.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın