Dumbbell Leg Curls (Dambıl İle Yatarak Arka Bacak)

Dambıl ile arka bacak nasıl yapılır?

egzersiz video | çalışan kaslar | püf noktaları

Dumbbell Leg Curls (Dambıl İle Yatarak  Arka Bacak)Dumbbell Leg Curls Tekniği

Dumbbell Leg Curls (Dambıl İle Yatarak Arka Bacak)

Dumbbell Leg Curls  yapılışı Harekede yüksekçe bir platforma yatarak diz kapakları boşta kalacak biçimde yüzüstü yatıyoruz.

Partner yardımıyla uygun ağırlıkta bir dumbbell ayak bilekleri arasına konulur. Nefes vererek yukarı doğru kaldırılır ve yavaşça nefes alarak başlangıç pozisyonuna dönülür ve tekrarlar bu şekilde yapılır

Dikkat edilecek husus hareket sırasında dumbbell sıkı tutulmalıdır ve yatılan sehpa arka bacak makinesi eğiminde olursa dumbbell yukarı kaldırıldığında düşme sorunu olmaz.

Set ve tekrarlar : 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

n.

Egzersiz Özet

Leg Curl Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuBacak Egzersizi 
Çalışan KaslarBacak Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan Ekipmanleg curl machineDumbbell ile yapılabilir.
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Egzersiz Video

Egzersiz Püf Noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt hareketleri Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Çalışan Kas Grubu

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın