DIP MACHINE & Dips Makinede Arka Kol Egzersizi

Dip Machine

Dip Machine  nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Dip Machine nedir? : Dips makinesi üzerinde sağ ve solda birer adet tutma kolu, ortada makineye bağlı dizleri dayama platformu halatla çalışan kendinden ayarlanabilir ağırlık platformundan oluşan profilden yapılmış makinedir.

Ayrıca Barfiks çekme için asılma barı var. Burada barfiks yaparken yine dizleri koyarak kolayca çekebilirsiniz.

Egzersiz Açıklaması

  1. Dizleri koymak için ağırlık bölümünü ayarlayın. Dizler üzerine yerleşecek.
  2. Barların ucundan avuçlar gövdeye bakacak şekilde sıkıca tutun.
  3. Vücudu yukarı itin ve dirsekleri tamamen düzeltin.
  4. Nefes alın vücudu aşağı yavaşça indirin  bu sırada kol açısı 90 derece olana kadar devam edin..
  5. Sonra yavaşça nefes verin ve vücudu yukarı itin dirsekleri düzeltin.. Bu yapılan 1 tekrardır siz tekrarlara devam edin ve seti bitirin.

Dip Machine Genel Bilgiler

Dip machine , bir arka kol kaslarını geliştiren makinedir, paralel barlar veya bir çekme ve kaldırma istasyonu üzerinde yapılan bir vücut ağırlığını ve egzersizini taklit eden bir makinedir. Ayrıca barfiks çekme imkanı vardır.

İlk önce arka kol kaslarını çalıştırır, aynı zamanda göğüs ve omuzları uzatır ve güçlendirir. Benzer hareket Machine Triceps Extension nasıl yapılır adlı yazıyı okuyun.

Triseps odağı olan aşağı inmeler genellikle dik bir gövde (dirsek açısı 90 derece) , dizler bükülür ve çapraz yapılır  ve kollar vücuda yakındır.

Dips, güç için düşük tekrarlar veya kas büyümesi için daha yüksek tekrarlar için gerçekleştirilebilir.

Yararları

  1. Triseps, göğüs ve omuzlarda kas ve güç artışı sağlar.
  2. Dizleri koyduğunuz dayanma kayışı, dambıl veya zincir ile ekstra ağırlık ile ekleyebilir
  3. Minimum ekipmanla ciddi üst vücut gelişimi için uygundur.

Dip Machine Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuArka Kol Egzersizi 
Çalışan KaslarArka Kol Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanAğırlıklı Dip Machine
Set ve tekrar :4 x maksimum ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 60 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak Gün 1 veya 2 Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Dip Machine Video İzle

Set ve tekrarlar : 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Dip Machine nereyi çalıştırır?

Dip Machine Arka Kol (triceps) Kaslarını çalıştırır.

Bunlarda İlginizi Çekebilir