Concentration Curl (Dirseği Dize Dayayarak Pazı Hareketi)

Concentration Curl (Dirseği Dize Dayayarak Pazı Hareketi)

Concentration Curl Nasıl Yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklama

  1. Concentration Curl : Dize Dirseği dayayarak Dambılla Pazu Egzersizi Bir sehpa üzerine oturarak bir dize aynı yöndeki dirseği dayayıp, aynı ele bir dambıl alarak yukarı ve aşağıya doğru yapılarak ; kaslarını çalıştıran harekettir.
  2. Concentration Curl Tekniği Nasıl Yapılır?Bench üzerine oturarak ayaklarımızı omuz genişliğinden biraz daha genişçe açıyoruz.
  3. Bir elimize dumbbell alıyoruz ve diğer elimizi dizimize dayayarak dirseğimizi düzeltiyoruz.
  4. Dumbbell olan elimizi nefes vererek yavaşça omuza doğru kaldırıyoruz ve nefes alarak yavaşça başlangıç pozisyonuna indiriyoruz ve tekrarlara devam ediyoruz.
  5. Hareketi yaparken omuz ve dirsek oynamamalıdır ve dirseğimizi dayadığımız dizde oynamamalıdır.
  6. Hareket:4-5 set 10-12 tekrar yapılmalıdır (eğitmene sorunuz)
  7. Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitmiş olur, verilen setlerde tamamlanarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlen

Set ve tekrarlar : Concentration Curl 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Concentration Curl Egzersiz Analizi

Egzersiz GrubuPazı Egzersizi 
Çalışan KaslarPazı Kasları
Ön Kol Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanDumbbell
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Concentration Curl video izle

Egzersiz Püf Noktaları

Kol için ihtisas çalışması yani haftanın 1 gününü seçin ve o gün sadece kol antrenmanı yapın.

Kollarınızı çok çabuk geliştirmek için çok çalışmalıyız gibi saçma bir düşünceye kapılmayın biceps ve triceps kaslarını haftada 1 günden fazla çalıştırmayın. Unutmayın zaten bacak ve baldır yada karın gibi hareketler hariç neredeyse tüm kaslarda kol çalışır daha fazladan biceps ve triceps çalışmanıza gerek yoktur.

Antrenmandan önce karbonhidrat ve antrenmandan sonra 1 saat içinde mutlaka protein tüketin eğer proteinli besinlere ulaşma şansınız yoksa protein bar veya protein tozu kullanabilirsiniz. Günlük protein kullanımı kilo başına 3 gr olsun. 70 kiloluk birisi günlük 140 gr protein tüketmelidir (bu vücutçular için geçerli normal kişiler için değil).

Mümkünse kol çalışmasını cumartesi yapın ve pazar günü dinlenin , unutmayın çalıştığınız gün değil ertesi gün kaslar daha iyi gelişir.

Concentration Curl nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın