Close Grip Lat Pull Down Nasıl Yapılır?

Close Grip Lat Pull Down nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. V-Bar Çekiş HareketiClose Grip Lat Pull down.; Bu hareket Lat pulldown denilen ve halatla çalışan genelde üzerinde kendinden ağırlığı olan,oturma ve dizleri dayama kulpu  olan sırt geliştirme için dizayn edilmiş makinede yapılır.
  2. Halat ucunda bir çengel vardır buraya çeşitli kulplar takılabilir.
  3. Biz buraya V-Bar denilen avuç içi birbirine bakacak şekilde dizayn edilmiş kulpu olan 20 cm açıklıktaki bar ile yapacağız.
  4. V-Bar takılı halatın kulplarından tutup platforma oturuyor ve dizlerimizi platformun altına yerleştiriyoruz.
  5. Vücut pozisyonu olarak sırt dik , bel hafif çukur ve göğüs ileridedir. Hareket boyunca sırt kaslarının çalıştığından emin olun.
  6. Uygun ağırlık takılmış olan halatı yavaşça yukarıdan nefes vererek göğüs üstüne kadar çekiyoruz.
  7. Sonra  yine yavaşça nefes alarak halatı yukarıya kontrollü olarak bırakıyoruz bu bir tekrar oluyor ve tekrarlara devam ediyoruz.
  8. Dar çekiş lat pull down hareketini düz bar ile yapılabilir .Düz bar eller arasındaki mesafe 20 cm olarak tutulur ve çekiş ,vücut pozisyonu aynıdır ve yine göğüs kaslarının üzerine doğru çekilir.
  9. El mesafesini vücudunuzun çalışmasına göre biraz açık veya biraz kapalı ayarlayabilirsiniz.

Set ve tekrarlar : Close Grip Lat Pull Down  4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Özeti

  1. Ana hedef: Sırt Kaslarını Çalıştırma
  2. Egzersiz Türü ; Birleşik
  3. Eğitim Seviyesi : Orta ve İleri
  4. Egzersiz Süresi : 30 sn (1 set)
  5. Dinlenme Sürei : 1 dak.
  6. Haftalık Gün Sayısı : 1 veya 2 gün
  7. Toplam set ve dinlenme süresi Süresi : 5dak.
  8. Gerekli Ekipmanlar : Boş Vücut Ağırlığı
  9. Hedef Cinsiyet : Erkek ve Kadın
  10. Yazar : Özer Çaylı & Ekibi
  11. kaynak: euro star gym

Close Grip Lat Pull Down Video İzle

Hatırlatma

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne geçmenizi sağlar , ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Altın kural bütün antrenman ve çalışma süresince; vazgeçmeden, ertelemeden çalışın.Prensipli ,düzenli ve hırslı çalışmak vücut geliştirme‘nin temel kurallarındandır.

Close Grip Lat Pull down nereyi çalıştırır?

Close Grip Lat Pull Down Nasıl Yapılır? bitti!

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın