Cable External Rotation – Arka Omuz Egzersizi

Cable External Rotation – Arka Omuz Egzersizi.

Cable External Rotation – Arka Omuz Egzersizi.

Egzersiz Açıklama (egzersiz video | çalışan kaslar | püf noktaları )
  1. Cable External Rotation tekniği nasıl yapılır? : Bu hareket için cable crossower denilen makine uygundur.
  2. Kabloyu göğüs hizamıza makineden ayarlıyoruz. Önce makineyi önümüze ve sol tarafta kalacak pozisyonda kulptan tutuyoruz ve nefes vererek dirsek sabit kalacak şekilde elimizi sağa doğru büküyoruz  ve yavaşça başlangıç pozisyonuna dönüyoruz. Tekrarlar bittikten sonra tam ters yöne dönerek aynı işlemi sol kolla yapıyoruz.
  3. Cable External Rotation tekniği nasıl yapılır? : Hareketi yaparken dirsek vücuda sabit kalıyor sağa sola kaçmamasına dikkat ediniz Eğer sırtınızı sağlam bir yere dayayarak yaparsanız dahada etkili olur. Sehpaya oturup yapabilirsiniz, sehpaya oturup yaparken ayakları yere sağlam koyarak yapın.
  4. Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitmiş  olur, verilen setlerde tamamlanarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Egzersiz Anaizi

  1. Hareket:Arka Omuz hareketi
  2. Ana Kas Grubu:Omuz
  3. Egzersiz Tipi: Güç
  4. Eğitim Seviyesi:   Orta – ileri
  5. Set ve tekrar: 4 set 10-12 tekrar > eğitmene danışın
  6. Dinlenme . Setler arası 30 saniye
  7. Nefes : İterken nefes ver  sonra nefes al
  8. Haftalık Gün: 1
  9. Donanım Gerekli: cable crossower
  10. Ekleyen : eurostargym

Cable External Rotation – Arka Omuz Egzersizi Video


Egzersiz Püf Noktaları

  1. Omuz, Göğüs , Kol, Bacak Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe eğzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.
  2. Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boşvücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne geömenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Çalışan Kas Grubu

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın