Cable External Rotation – Arka Omuz Egzersizi

Cable External Rotation nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklama

  1. Cable External Rotation tekniği nasıl yapılır? : Bu hareket için cable crossower denilen makine uygundur.
  2. Kabloyu göğüs hizamıza makineden ayarlıyoruz. Önce makineyi önümüze ve sol tarafta kalacak pozisyonda kulptan tutuyoruz ve nefes vererek dirsek sabit kalacak şekilde elimizi sağa doğru büküyoruz .
  3. Sonra omuz kaslarını kontrollü  gevşeterek ve yavaşça başlangıç pozisyonuna dönüyoruz.
  4. Tekrarlar bittikten sonra tam ters yöne dönerek aynı işlemi sol kolla yapıyoruz.
  5. Cable External Rotation tekniği nasıl yapılır? : Hareketi yaparken dirsek vücuda sabit kalıyor sağa sola kaçmamasına dikkat ediniz
  6. Eğer sırtınızı sağlam bir yere dayayarak yaparsanız dahada etkili olur.
  7. Sehpaya oturup yapabilirsiniz, sehpaya oturup yaparken ayakları yere sağlam koyarak yapın.

Set ve tekrarlar : Cable External Rotation 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Anaizi

  1. Hareket:Arka Omuz hareketi
  2. Ana Kas Grubu: Omuz Kasları
  3. Egzersiz Tipi: Güç
  4. Eğitim Seviyesi:   Orta – ileri
  5. Set ve tekrar: 4 set 10-12 tekrar > eğitmene danışın
  6. Dinlenme . Setler arası 30 saniye
  7. Nefes : İterken nefes ver  sonra nefes al
  8. Haftalık Gün: 1
  9. Donanım Gerekli: cable crossower
  10. Ekleyen : eurostargym

Cable External Rotation Video izle

Egzersiz Püf Noktaları

  1. Omuz, Göğüs , Kol, Bacak Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe eğzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.
  2. Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boşvücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne geömenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Cable External Rotation nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın