Cable Bench Press – Halatla Göğüs Press

Cable Bench Press - Halatla Göğüs Press

Cable Bench Press nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklama

  1. Cable Bench Press – Halatla Göğüs Press. Cable Cross Over makinesinde yapılır, makine halat ve makara sistemiyle çalışır ve karşılıklı 2 platformdan oluşur.
  2. Bu hareket 2 platformun aynı anda hareketi sonunda üretilir. M
  3. akinenin 3 platformu da kendinden ağırlıklı ve üzerinde bulunan pimle ayarlanır.
  4. Cable Crossower denilen makine önüne konulmuş dik bir sehpada hareket yapılabilmektedir.
  5. Sehpaya oturarak her iki el ile yan ve vücut hizası kadar yukarıdan gelen halatların ucundaki özel kulpları tutarak harekete başlıyoruz.
  6. El iç kısımları yere bakmaktadır ve nefes vererek göğüs hizasında ileri doğru itiyoruz,kollar dirsekler düzeltinceye kadar itiliyor ve yavaşça nefes vererek başlangıç pozisyonuna dönüyoruz.
  7. Bu egzersiz ayakta bench sehpası olmadan yapılabilir bu durumda ayağın birisi önde  birisi arkada olmalıdır yani vücut sağlam durmalıdır , birde halat boyu göğüs hizasında olmalıdır.
  8. Önemli: Hareketi yaparken eller hep göğüs hizasında olmalıdır.

Set ve tekrarlar : Cable Bench Press 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Profili
  1. Ana Hedef: Göğüs Kasılarını Geliştirme
  2. Egzersiz Tipi: Göğüs Egzersizi
  3. Eğitim Seviyesi: Orta – İleri
  4. Haftalık Gün: 1
  5. Set arası dinlenme : 30 sn.
  6. Set ve tekrar : 4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
  7. Donanım Gerekli: Cable Cross overs Machine
  8. Hedef Cinsiyet: Eerkek ve Kadın
  9. Yazar: M.Özer Çaylı
  10. kaynak: eurostargym.com

Cable Bench Press nereyi çalıştırır?

  1.  

Egzersiz Püf Noktaları

  1. Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.
  2. Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Cable Bench Press Video İzle

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın