Bulgar Split Squat Tekniği Nasıl Yapılır

Bulgar Split Squat Nasıl Yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Bulgar Split Squat Tekniği Uygulaması:
  2. Ayağın birisi 70 cm kadar geride sehpanın üzerine koyulur.
  3. Ellere Uygun ağırlıkta bir dumbbell alınır.
  4. Nefes alarak öndeki bacak üzerine çömelme hareketi vücut dik olarak yapılır ve yine nefes vererek başlangıç pozisyonuna kalkılır.
  5. Söylenen tekrar yapılır ve hareket tamamlanır.
  6. Diğer ayak da hareket yapılır ve bir set tamamlanmış olur.

Set ve tekrarlar : Bulgar Split Squat 4 set ve 10-15 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Hareket Analizi

  1. Hareket Grubu :bacak hareketi
  2. Çalışan Kaslar : bacak kasları
  3. Cinsiyet : Erkek – Kadın
  4. Seviye : Yeni , Orta , İleri
  5. Ekipman : Dumbbell
  6. Kuvvet Tipi: – İtme
  7. Egzersiz Türü : Güç
  8. Set ve tekrar : 4 x 10-15
  9. Haftalık Gün : 1-2 gün
  10. Yazar : Özer Çaylı
  11. Ekleyen : eurostargym.com

Bulgar Split Squat video izle

Egzersiz Püf Noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazu Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Bulgar Split Squat nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın