Bulgar Split Squat Tekniği Nasıl Yapılır

Bulgar Split Squat Tekniği Nasıl Yapılır


  1. Bulgar Split Squat Tekniği Uygulaması:
  2. Ayağın birisi 70 cm kadar geride sehpanın üzerine koyulur.
  3. Ellere Uygun ağırlıkta bir dumbbell alınır.
  4. Nefes alarak öndeki bacak üzerine çömelme hareketi vücut dik olarak yapılır ve yine nefes vererek başlangıç pozisyonuna kalkılır.
  5. Söylenen tekrar yapılır ve hareket tamamlanır.
  6. Diğer ayak da hareket yapılır ve bir set tamamlanmış olur.
  7. Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Hareket Analizi

  1. Hareket Grubu :bacak
  2. Çalışan Kaslar : Legs
  3. Cinsiyet : Erkek – Kadın
  4. Seviye : Yeni , Orta , İleri
  5. Ekipman : Dumbbell
  6. Kuvvet Tipi: – İtme
  7. Egzersiz Türü : Güç
  8. Set ve tekrar : 4 x 10-15
  9. Haftalık Gün : 1-2 gün
  10. Yazar : Özer Çaylı
  11. Ekleyen : eurostargym.com

Egzersiz Püf Noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazu Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Bulgar Split Squat İle Çalışan Kaslar

 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın