Boy Uzatma Egzersizleri – Boy Uzatan Hareketler

Bu Hareketler Boy Uzatır

Boy Uzatma Egzersizleri Nelerdir?

Boy Uzatma Egzersizleri – Boy Uzatan Hareketler

Egzersizler ( Hug-A-Ball Head Stretch | Sıçrama  | Pullover | Chin-Up )

Bu derste Boy Uzatma Egzersizleri nasıl yapılır? anlatıyoruz. Boy Uzatma Egzersizleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu adresi ziyaret edin.

Boy Uzatma Egzersizleri – Boy Uzatan Hareketler işte size boy uzatan en iyi 5 hareket.

Boy Uzatmak İçin Ne Yapılmalı?

  1. Öncelikle gelişim sürecini (kadın 20-21 yaş, erkek 22-23 yaş) aşmamış olmak gerekir. Bazen tam tersi olabilir.
  2. Çocuklarda erken yaşlardan itibaren gerekli gıdalarla gerekirse takviyelerle , genetik yapısının müsade ettiği ölçünün belli bir miktar üzerine çıkması mümkün. Fakat 35 yaşından sonra bu çok nadirdir ve olması durumunda da çok az (2-3 santim) kadar.
  3. Çokça egzersiz ve spor yapın.
    Not; voleybol,fitness,yüzme, koşu gibi sporlarla ilgilenip, barfiks ve zıplama, sıçrama egzersizlerini günlük olarak mutlaka tekrarlayın.
  4. Sağlıklı ve düzenli bir beslenme şeklini kural edinin. (haftada 3 gün palamut balığının siyah etini yiyin.
  5. Kemik gelişimi için kalsiyum , D vitaminini vücuttan eksik bırakmayın.
  6. Yaşantınızı düzene sokun, düzenli uyuyun , düzenli çalışın.
  7. Düzenli uyku uyuyun. Düzenli uyku büyüme hormonu salgısını artırır..
  8.  En önemlisi gece 11-05 saatleri arasında uyumaya dikkat edin.

Boy Uzatma Egzersiz Listesi

Boy Uzatma Hug-A-Ball-Sirt –  Esnetme – Hareketi – Hug A Ball 

Yere Oturularak harekete başlanır. Bir plates topunu kucaklayarak göğsümüze doğru nefes vererek 30 sn kadar beklenir. Hareket sırasında nefes alıp verme normaldir .İleri seviyede hareket sırasında acı duyulana kadar beklenir ve yavaşça bırakılır.

Hareketi uzun süre tutarak sırt kaslarını iyice gerin birkaç set yapınca sırtınızda gerilme ve ısınma hissedersiniz. 30-40 sn ile başlayın ve ileride dakikalar ile süren bir gerinme olacak şekilde yapın. Burada dikkat edilecek nokta pilates topunun büyük boy olması ve gergin olması .  Az şişmiş yada gergin olmayan pilates topu istediğiniz sonucu almanıza engel olur.

Boy Uzatma Behind Head Stretch – Germe Hareketi

Yere Oturularak harekete başlanır. Eller başın arkasında birbirine kementlenerek tutulur. Bir arkadaşınız dizini belinizin ortasına dayayarak dirseklerinizden tutar ve dirsekleri geriye doğru çekerek göğüs kaslarının gerilmesi sağlanır ve bu şekilde 30 sn beklenir. Germe işlemi sırasında nefes alıp verme normal olarak yapılır.

Eğer size yardım edecek kimse yoksa yada evde tek başınıza yapacaksanız, bir kapı aralığında yapabilirsiniz , kapı arasına şekildeki gibi oturarak ellerinizi ensesen tutun ve dirseklerinizi yukarı kaldırın ve göğüs kaslarını ileriye doğru itin, bu sırada dirseklerden ğüç almalısınız ve ne kadar bekleyebilirseniz bekleyin sonra yavaşça bırakın.

Behind Head Stretch (dirsekler ile sırt ve göğüs germe hareketi) en az 4 set yapın ve haftada 3 gün yapmalısınız, boy uzatma yapan gençler daha fazla yapabilirler.

Merdivende Sıçrama Hareketi

Sıçrama veye Boy Kısalığı problemi yaşıyan 22 yaşından küçük Erkekler ve 20 Yaşından Küçük Kız çocukları için çok iyi sonuç veren harekettir.

4-5 basamaklı merdiven veya merdivene benzeyen bir platformda yapılır. Hem uzun atlama hemde sıçramayı geliştirmek için haftada 2-3 gün çalışılmalıdır. Merdiven önünde durarak 2 basamak yukarıya sıçrıyoruz ve sonra 2 basamak daha sıçrıyoruz. Daha sonra merdiveni inip 1-2 dakika dinlendikten sonra yeniden deniyoruz.

Boy Uzatma Barbell Pullover Hareketi  Resimli Anlatım 

Boy Uzatma Barbell Pullover Hareketi  Resimli Anlatım; Düz bir sıra üzerine , baş ense kısmından hafifçe arkaya sarkacak şe-kilde uzanılır. Baş arkasında ve yerde bulunan Barbell iki el ile avuç içleri yukarıya bakacak şekilde, omuz genişliğinden biraz daha dar pozisyonda tutulur. Dirsekler kırık konumda nefes verilerek, başa teğet geçecek şekilde göğse doğru çekilir ve nefes alınarak yine en alt noktaya indirilir ve yere değdirilmeden devam edilir. Nefes kapasitesini arttıran ve yetişme çağındaki gençlerin boyunun uzamasına yardımcı olan bir egzersizdir.

Barbell veya dumbbell pullover yaparken belinizi sehpadan ayırmayın , eğer belinizde ağrı veya bel fıtığı gibi kronik deformasyonlar var ise mutlaka belinize sporcuların kullandığı bel korselerinden takın. Yeni başlayanlar boş bar ile veya çok hafif dambıl ile yapabilir önemli olan başlamak gerisi gelir. Bu egzersizi boy uzatma için yapanlar hareketi çok yavaş yapmalı ve tekrarları maksimum yapmalı , haftada 2-3 gün yapabilirsiniz.

Barfiks (Chin-Up) Hareketi Nasıl Yapılır Resimli anlatım

Barfiks Yapmaya Programın en başında başlamalıyız. Bunun nedeni en taze kuvvetle barfiksi en iyi ve en kuvvetli biçimde yapmaktır.Bu hareket başlangıçta oldukça zor olduğu için ileri seviyelerde iyi bir ısınma hareketi olduğu için tercih edilmelidir.

Başlangıçta yapmak zor olduğu için bir arkadaşımız ayaklardan tutarak yardım eder.Hareketi

Yaparken Barfiks demirini omuz genişliğinde tutmalıyız. Kendimizi yukarı doğru çekerken bacakları dizlerden kırmalıyız, nefes vererek yavaşça kafamız barfiks demirini biraz geçinceye kadar çekiyoruz ve nefes alarak kendimizi aşağı doğru bırakıyoruz bu şekilde 10-12 tekrar yapmalıyız.

Boy Uzatma Egzersizleri – Boy Uzatan Hareketler

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın