Boy Nasıl Uzatılır? (Boy Uzatma Hareketleri)

Boy Uzatan Sporlar Hangileridir?

Boy Nasıl Uzatılır? (Boy Uzatma Hareketleri)

Boy Nasıl Uzatılır? (Boy Uzatma Hareketleri)

Boy Nasıl Uzatılır? (Boy Uzatma Hareketleri)

Boyunuz kısa ve uzatmak isterseniz şunları aklınızın bir kenarına yazın.

Erkeklerde 22 yaşına kadar ve kadınlarda 20 yaşına kadar boy uzatmak mümkündür ve bunun dışında hangi yaşta olursanız olun eğer düzenli spor yaparsanız vücut 3 cm kadar dikleşir ve buda sizi 40 yaşında bile olsanız olduğunuzdan uzun gösterir.

Boy Uzatan egzersizler genelde esneme, germe, sıçrama, asılma gibi performans isteyen hareketleri kapsamaktadır.

Bu tür Sporlar Hangileridir?

  1. Voleybol (bu sporda çok fazla sıçrama ve uzanma hareketi vardır.)
  2. Yüzme (En ideal boy uzatma için yapılacak spor)
  3. Bisiklet (Performans isteyen ve özellikle bacakları çalıştıran spor)
  4. Fitness (bu spor her türlü egzersizin yapılabileceği, boy uzatma için aparatların ve hareketlerin ayarlanabildiği, en önemli boy uzatan spordur.)
  5. Basketbol  (İçinde sıçrama ve uzanmaolduğu için yapılabilir)
  6. Uzun Atlama (Haftada 2 gün mutlaka yapın)
  7. Yüksek Atlama vs (Haftada 1 gün çalışın)

Boy Uzatan Egzersizler Nelerdir? (birkaç Örnek)

Asılma Egzersizi: Yüksekçe bir bara eller omuz genişliğinde tutulur ve beklenir , eller artık dayanamayacak duruma gelince bırakılır.

Haftada 3 gün yapılır ve 1 er gün arayla yapılır. 10 set yapılır ve her  set ne kadar bekleyebilirseniz süresi o kadar. Bu kişiye göre değişir. Harekete devam ettiğiniz sürede ilerleyen  samanlarda bu süre çok uzar.

Bu egzersiz haftada 3 veya 4 gün yapılır ve maksimum tekrar olmalıdır.

Sıçrama Egzersizi:  40 cm yüksekliğinde bir sehpa bulun , yerden sıçrayarak üzerinden atlayın

Bunu önce  arkada  durup sehpanın önüne doğru yapın, sonra sehpanın yanından sağdan sola,soldan sağa doğru yapın.

Bu egzersiz haftada 3 veya 4 gün yapılır ve 1maksimum  tekrar olmalıdır, yani gücünüz yettiği kadar yapıiniz.n…

Bu egzersiz farklı olrak yapılabilir , örneğin: aynı yükseklikte 3 veya 4 sehpayı peş peşe yarım metre aralıklarla koyun ve aralarından hiç dumadan sıçrayarak geçin. İleriki zmanlarda geriye doğru sıçrayarak yapabilirs

Makinede sırta çekiş: Lat pulldown adı verilen bu egzersiz sırtı çalıştırır.

Makineye  oturup omuz genişliğinde tutulur ve nefes vererek sırta doğru çekilir ve nefes alarak çok yavaşça yukarı bırakılır ve tekrarlara devam edilir.

Bu makinede farklı çekişler yapılabilir , örneğin Close grip lat pulldown (dar çekiş) gibi.

Bu egzersiz haftada 3 veya 4 gün yapılır ve 10 ila 15 tekrar olmalıdır.

Makinede Karına Çekiş: Row Machine  adı verilen makinede oturup bar 30 cm genişliğinde tutularak eller karına kadar çekilerek yavaşça ileri doğru bırakılır..

Sonra  tekrar karına çekişir. Bu egzersiz haftada 3 veya 4 gün yapılır ve 10 ila 15 tekrar olmalıdır hareket yavaş yapılmalıdırpın ,

Bu egzersizi daha farklı olarak dar çekiş yapabilirsiniz (close grip row machine) yapın bu  şekilde sırt kaslarını şaşırtın daha faydalı olur..

Barfiks : Pull-Up denilen egzersiz , yüksekçe bir bara omuz genişliğinde eller ile sıkıca tutulur ve vücut yukarı çekilir ve yavaşça bırakılır, bu şekilde 4 set yapılır tekrar sayısı maksimum dur. Haftada 3 gün ve 1 er gün arayla yapınız.

Ne kadar egzersiz yapmalı?

Haftada en az 3 gün ve birer gün arayla spor yapmalıdır .

Boy Uzamasına Etki Eden Diğer Faktörler Nelerdir?

Büyüme hormonunun etkisi

Büyüme hormonu (growth hormone) boyumuzu uzatan veya büyümeyi sağlayan yegane hormondur.Belli bir yaşa kadar bu 20-22’dir , yüksek miktarda salgılanır ve buda boy uzamasını sağlar , bu yaşlardan sonra günlük ihtiyaç kadar salgılanır ve boy uzaması artık sonlanır ve eğer siz bu yaşlardan önce spor yapar ve sporu’da düzenli olarak yaparsanız salgılanma daha ileri yaşlara kadar devam eder.

Büyüme hormonu salgılatan faktörler

Bunların başında aminoasit ve proteinler gelir ve amimo asştlerin en başında l-arginin , arnitin ve Lyzine gelir  , bundan başka Glutamin de oldukça etkilidir.

Bu aminoasitlerin bulunduğu gıdalar

Bu amino asitler hangi gıdalarda bulunur?.:En çok buşunduğu gıdalar Balık , Et , Süt , Yumurdta , Kanatlı hayvanların etleri , Peynir , Yoğurt , Soya fasulyesi , mercimek , baklagiller vs. dir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın