Body One Leg squat hareketi nasıl Yapılır?

Vücut Ağırlığı İle Tek Bacakla Çömelme Hareketi

egzersiz video | çalışan kaslar | püf noktaları

Body One Leg squat nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Body One Leg squat hareketi yapılışı: Body One Leg squat hareketi nasıl Yapılır?. Ellerimize herhangi bir ağırlık almadan tek bacakla çömelerek yapılan harekettir.
  2. Ayakta tek ayağımızı  kaldırarak ve ellerimizi omuz hizasında ileri doğru uzatarak harekete başlıyoruz.
  3. Nefes alarak ve vücut dik olarak  dururken bir bacağı ileri atıp ,arkada kalan diz yere dokununcaya kadar çömelin.
  4. Sonra bacak kası ile vücudu yukarı iterek ve buradan nefes vererek vücudu düzeltirken arkada kalan ayak öndeki ayağın bir adım önüne basılır.
  5. Sonra arkada kalan ayak diz dokununcaya kadar çömelme hareketi yaparken öndeki diz kırılır ve bu şekilde hareket devam eder.

Set ve tekrarlar : Body One Leg squat 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

One Legged Lunge Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuEn İyi 10 Bacak Geliştirme Egzersizi 
Çalışan KaslarBacak Kasları
Baldır Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanStep tahtası veya ağırlık plakası
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Body One Leg squat Video İzle

Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı?.

Workout Legs | Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı? . Bacak geliştirme programında mutlaka Berbell squat hareketi leg curl , deadlift ve leg extension gibi hareketlere yer verilmelidir .

Eğer barbell squat yapılmazsa Machine squat yada multipress squat hareketi olabilir ama unutmayın barbell squat tek başına bacak için yeterlidir.

Lunge hareketi önemli bir harekettir özellikle kalça ve bacak triceps (Ön bacak) kasları için önemlidir. Lunge hareketini ilave ederseniz leg extension hareketini çıkarabilirsiniz.

Bir diğeri deadlift hareketidir , eğer deadlift yapacaksanız leg curl hareketini programdan çıkarabilirsiniz, deadlift , leg curl hareketine göre avantajları arka bacak ve bel kasını çok iyi çalıştırmasıdır bu hareketi programınızdan eksik etmeyin ileri yaşlarda bel fıtığı gibi sorunlarınız olmaz.

Body One Leg squat nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın