Barfiks Nasıl Çekilir (Vücudu Yukarı Çekiş)

Barfiks Nasıl Çekilir (Vücudu Yukarı Çekiş)

Kolay Barfiks Çekme Tekniği, Pull-Ups nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Barfiks (Pull Up  ) egzersizi yapılışı: Hareket i.in barfiks barı yeterlidir.Barfiks barı vücuttan biraz yüksekte olmalıdır biraz sıçrayarak tutunmayı tercih edin.
  2. Barfiks barını omuz genişliğinde veya biraz daha genişçe tutuyoruz ve dizleri hafifçe kırarak ayakları  arkada üst üste birleştiriyoruz.
  3. Nefes vererek vücudumuzu yukarı çekiyoruz ve başımız biraz bar hizasını geçiyor.
  4. Sonra nefes alarak aşağı , başlangıç pozisyonuna dönüyoruz.
  5. Aynı hareketi ensemize doğru çekerek uygulama yapabiliriz ama bu biraz daha zordur.

Set ve tekrarlar : Barfiks (Pull Up  ) 4 set ve maksimum tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Pull-ups Egzersiz Analizi

Egzersiz GrubuSırt Egzersizleri 
Çalışan KaslarSurt Kasları
Boyun Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanBarfiks barıVücudu yukarı çekebileceğiniz bar
Set ve tekrar :4 x maksimum ( eğitmene danışınız )Eğitmene Danışın
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak Gün Bir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

Egzersizler İçin İpuçları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Pull-Ups (barfiks) nereyi çalıştırır?

Pull-Ups (barfiks) Video İzle

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın