Barbell Rowing hareketi nasıl yapılır

Halterle yerden karna çekiş hareketi.

Barbell Rowing hareketi nasıl yapılır

Barbell Rowing nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklama

  1. Hareket bir barbell ile vücudu öne doğru eğerek ve dizleri hafif kırarak yapılır.
  2. Halteri aşağıdan kasıklara çekerken hafif bir yay şeklinde yapılır.
  3. Barbell Row Nasıl Yapılır?. Sehpa üzerinde duran uygun ağırlık takılmış bar her iki elimiz vücudumuza bakacak şekilde tutulu.
  4. Vücut öne doğru dizler biraz kırılarak ve bel düz olacak hatta hafif çukur olacak şekilde tutulur.
  5. Eğilip yavaşça nefes vererek barı karına doğru çekin ve 1 saniye bekleyin.
  6. Sonra sırt kaslarını kontrollü olarak gevşeyin ve nefes alarak yavaşça başlangıç pozisyonuna dönüp tekrara devam ediyoruz.
  7. Hareket:4-5 set ve 10-12 tekrar yapıyoruz (Eğitmene danışınız) tekrar bitirip seti tamamlıyoruz ve setleri bitirip hareketi tamamlıyoruz.
  8. Dikkat: Bel düz olması gereklidir ve barı çekerken dirsekler açılmamalıdır,yani vücuda paralel olmalıdır.

Set ve tekrarlar : Barbell Rowing 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Barbell Rows Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuSırt Egzersizi 
Çalışan KaslarSırt Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanBarbellDüz bir halter ile yapılabilir ve ağırlık plakası.
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Barbell Rowing hareketi Video İzle

Egzersiz Püf Noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne geçmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Barbell Rowing nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın