Barbell Rowing hareketi nasıl yapılır

Halterle yerden karna çekiş hareketi.

egzersiz video | çalışan kaslar | püf noktaları

Barbell Rowing hareketi nasıl yapılır

Barbell Rowing hareketi nasıl yapılır.

Egzersiz Açıklama

  1. Hareket bir barbell ile vücudu öne doğru eğerek ve dizleri hafif kırarak yapılır. Halteri aşağıdan kasıklara çekerken hafif bir yay şeklinde yapılır.
  2. Barbell Row Nasıl Yapılır?. Sehpa üzerinde duran uygun ağırlık takılmış bar her iki elimiz vücudumuza bakacak şekilde tutulur,vücut öne doğru dizler biraz kırılarak ve bel düz olacak hatta hafif çukur olacak şekilde eğilip yavaşça nefes vererek barı kasıklara doğru çekip ve nefes alarak yavaşça başlangıç pozisyonuna dönüp tekrara devam ediyoruz.
  3. Hareket:4-5 set ve 10-12 tekrar yapıyoruz (Eğitmene danışınız) tekrar bitirip seti tamamlıyoruz ve setleri bitirip hareketi tamamlıyoruz.
  4. Dikkat: Bel düz olması gereklidir ve barı çekerken dirsekler açılmamalıdır,yani vücuda paralel olmalıdır.
  5. Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitmiş  olur, verilen setlerde tamamlanarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.
Hareket analizi
  1. Hareket Grubu : Sırt Hareketleri
  2. Hareket İsmi : Barbell Row
  3. Çalıştırdığı Kaslar : Sırt , Arka Omuz , Bel
  4. Çalışılacak Gün Sayısı : Haftada 1-2  gün
  5. Set ve tekrar : 4 set ve 10 yada 12 tekrar
  6. Ekipman : Barbell ve Ağırlık
  7. Performans Türü : Güç, birleşik
  8. Eğitim Seviye: orta ve ileri derece sporcular
  9. Yazar : M.Özer Çaylı
  10. kaynak : eurostargym.com

Barbell Rowing hareketi nasıl yapılır Video

Egzersiz Püf Noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazu Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe eğzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne geçmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Çalışan Sırt Kas Grubu

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın