Barbell Pullover (Baş Arkasından Göğüse Çekiş)

Düz Sehpada Barbell Pullover Egzersizi Yapılışı

Barbell Pullover nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklama

  1. Barbell Pullover (Baş Arkasından Göğüse Çekiş): Düz bir bench (sehpa) üzerine , baş ense kısmından hafifçe arkaya sarkacak şekilde uzanılır.
  2. Baş arkasında ve yerde bulunan Barbell iki el ile avuç içleri yukarıya bakacak şekilde, omuz genişliğinden biraz daha dar pozisyonda tutulur.
  3. Dirsekler kırık konumda nefes verilerek, başa teğet geçecek şekilde göğse doğru çekilir ve nefes alınarak yine en alt noktaya indirilir ve yere değdirmeden devam edilir.
  4. Nefes kapasitesini arttıran ve yetişme çağındaki gençlerin boyunun uzamasına yardımcı olan bir egzersizdir.
  5. Hareketi yaparken kalça oynamamalı ve barbel son noktaya kadar indirilmelidir.
  6. Bacaklar sehpa yanında durursa egzersiz daha dengeli yapılır.

Set ve tekrarlar : Barbell Pullover  4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Dumbbell Pullover Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuSırt Egzersizleri 
Çalışan KaslarSurt Kasları
Göğüs Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanDumbbell
Set ve tekrar :4 x 10 -12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

Barbell Pullover video izle

Egzersiz Püf Noktaları
  1. Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.
  2. Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne geçmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Barbell Pullover nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın