Barbell Preacher Curls Nasıl Yapılır

Barbell Preacher Curls Nasıl Yapılır

Barbell Preacher Curls nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklama

  1. Preacher Curl Hareketinin uygulanışı; Koldan omuza doğru dayandırıldığı yaklaşık 35-45 derce olan özel sehpada yapılır.
  2. Kollar göğüs hizasında tutarak harekete başlanır, nefes alınarak ve platformla temas edinceye kadar indirilir,nefes vererek tekrar başlangıç pozisyonuna kaldırılır.
  3. Hareketi yaparken omuzlar oynatılmamalıdır.
  4. Hareket Düz – Kırık bar veya dambılla yapılabilir.
  5. Ez-Bar İle yapılan hareket bu anlatılan tarif ile aynıdır , tek farkı Ez Barbell’in kırık olması ve tutuşlar bu kırık bölümlerden yapılasıdır.
  6. Uygulama sırasında omuzlar ileri geri oynamamalı ve dirsekler platformda sabit durmalı ve yukarı aşağı hareket etmemeli, Vücut dik olmalı bel hafif çukur ve göğüs ileride olmalıdır.
  7. Set ve tekrar nasıl yapılmalı ;  başka bir seçenek yoksa yada eğitmen başka set  ve tekrar vermediyse 4 set ve 10 – 12 tekrar yapın.

Set ve tekrarlar : Preacher Curl 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Preacher Curl için Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Preacher Curls Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuPazı Egzersizi 
Çalışan KaslarPazı Kasları
Ön Kol Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanBarbell , Dymbbell, Ez-Barbell gibi aletlerHalatlı makine, Mekanik kol makinesi gibi makineler
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Barbell Preacher Curls Video izle

Egzersiz Püf Noktaları

  1. Kol için ihtisas çalışması yani haftanın 1 gününü seçin ve o gün sadece kol antrenmanı yapın.
  2. Kollarınızı çok çabuk geliştirmek için çok çalışmalıyız gibi saçma bir düşünceye kapılmayın biceps ve triceps kaslarını haftada 1 günden fazla çalıştırmayın. Unutmayın zaten bacak ve baldır yada karın gibi hareketler hariç neredeyse tüm kaslarda kol çalışır daha fazladan biceps ve triceps çalışmanıza gerek yoktur.
  3. Antrenmandan önce karbonhidrat ve antrenmandan sonra 1 saat içinde mutlaka protein tüketin eğer proteinli besinlere ulaşma şansınız yoksa protein bar veya protein tozu kullanabilirsiniz. Günlük protein kullanımı kilo başına 3 gr olsun. 70 kiloluk birisi günlük 140gr protein tüketmelidir (bu vücut:ular için geçerli normal kişiler için değil).
  4. Mümkünse kol çalışmasını cumartesi yapın ve pazar günü dinlenin , unutmayın çalıştığınız gün değil ertesi gün kaslar daha iyi gelişir.

Barbell Preacher Curls nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın