Barbell Lunges Bacak Geliştirme Hareketi

Barbell Lunges Bacak Geliştirme Hareketi

Barbell Lunges Nasıl Yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Elimize bir uzun bar yeteri kadar ağırlıklı alarak Barbell Lunges hareketine başlıyoruz.
  2. Barbelli Arka omuz üzerine yerleştirerek iki elimizle sıkıca tutuyoruz. Bu sizin başlama pozisyonunuz olacak
  3. Ayakta dik dururken ayaklar arası 30 cm açıklıktadır.
  4. Bir ayağımızı 70 cm ileri atıyor ve nefes alarak arkada kalan diz üzerine vücut dik olarak ve diz yere dokunana kadar çökün.
  5. Nefes vererek doğrulurken bu sefer arkada kalan ayağı 70 cm ön tarafa atarak hareketi tekrarlıyoruz ve 1 tekrar bitmiş oluyor.
  6. Hareketi 10 tekrar ve yürüyüş şeklinde yapıyoruz.
  7. Bazıları Barbell Lunges hareketini bulunduğu yerde yapabiliyor ama  en etkili olanı yürüyüş halinde yapmak.
  8. Barbell Lunges hareketinin Türkçe anlamı Aksak Yürümedir..

Set ve tekrarlar : Barbell Lunges 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Barbell Lunge Egzersiz Analizi

Egzersiz GrubuEn İyi 10 Bacak Geliştirme Egzersizi 
Çalışan KaslarBacak Kasları
Baldır Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanBarbell ve Ağırlık Plakası
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı?.

Workout Legs | Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı? . Bacak geliştirme programında mutlaka Berbbell squat hareketi leg curl , deadlift ve leg extension gibi hareketlere yer verilmelidir .

Eğer barbell squat yapılmazsa Machine squat yada multipress squat hareketi olabilir ama unutmayın barbell squat tek başına bacak için yeterlidir.

Lunge hareketi önemli bir harekettir özellikle kalça ve bacak triceps (Ön bacak) kasları için önemlidir. Lunge hareketini ilave ederseniz leg extension hareketini çıkarabilirsiniz.

Bir diğeri deadlift hareketidir , eğer deadlift yapacaksanız leg curl hareketini programdan çıkarabilirsiniz, deadlift , leg curl hareketine göre avantajları arka bacak ve bel kasını çok iyi çalıştırmasıdır bu hareketi programınızdan eksik etmeyin ileri yaşlarda bel fıtığı gibi sorunlarınız olmaz.

Barbell Lunges nereyi çalıştırır?

Barbell Lunges Video İzle

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın