Barbell Front Squat tekniği

Barbell Front Squat tekniği

Barbell Front Squat nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

 Egzersiz Açıklaması

  1. Barbell front squat bildiğimiz squat gibidir ve benim favori hareketim . Bacağın ön kısmında kısa zamanda büyük gelişme kaydedersiniz.
  2. Profesyonel vücutçuların bacak programında eksik olmayan bir harekettir. Benzer hareket hack squat nasıl yapılır? adlı yazıyı okuyun.
  3. Squat barın önünde durup omuz ön kısmını bara dayıyoruz.
  4. Kollar altta kalır ve ellerimizle bara çapraz olarak sarılarak (sağ el sol omuz tarafına,sol el sağ omuz tarafına) barı kavrıyor ve vücut dik olacak pozisyonda tutuyoruz.
  5. Nefes alarak çömeliyor ve bu arada bel çukur ve göğüs ileride olacak ve nefes vererek yavaşça başlangıç pozisyonuna dönüyoruz.
  6. Hareket boyunca bacak kaslarının çalıştığından emin olun.

Set ve tekrarlar : Barbell front squat 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Özeti

  1. Hareket: Bacak hareketi
  2. Çalıştırdığı bölgeler . Bacak , kalça, kalf
  3. Ana Kas Grubu:Bacak ( Legs)
  4. Isınma Hareketi : Bisiklet 1-2 dakika
  5. Egzersiz Tipi: Güç
  6. Sporcu Seviyesi:    Orta – İleri
  7. Set ve tekrar: 4 set 8-10 tekrar
  8. Dinlenme . Setler arası 30 saniye
  9. Çalışma Süresince : Hafif ağırlıkla başla sonra arttır
  10. Nefes : Ağırlığa yüklenirken nefes ver sonra nefes al
  11. Haftada Çalışılacak Gün: 1
  12. Gerekli Ekipman : Barbell
  13. Ekleyen : Fitness Nedir
  14. Yazar : Özer Çaylı

Barbell Front Squat video izle

Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı?.

Workout Legs | Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı? . Bacak geliştirme programında mutlaka Berbell squat hareketi leg curl , deadlift ve leg extension gibi hareketlere yer verilmelidir .

Eğer barbell squat yapılmazsa Machine squat yada multipress squat hareketi olabilir ama unutmayın barbell squat tek başına bacak için yeterlidir.

Lunge hareketi önemli bir harekettir özellikle kalça ve bacak triceps (Ön bacak) kasları için önemlidir. Lunge hareketini ilave ederseniz leg extension hareketini çıkarabilirsiniz.

Bir diğeri deadlift hareketidir , eğer deadlift yapacaksanız leg curl hareketini programdan çıkarabilirsiniz, deadlift , leg curl hareketine göre avantajları arka bacak ve bel kasını çok iyi çalıştırmasıdır bu hareketi programınızdan eksik etmeyin ileri yaşlarda bel fıtığı gibi sorunlarınız olmaz.

Barbell Front Squat nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın