Barbell Front Squat egzersizi nasıl yapılır?

Barbell Front Squat egzersizi nasıl yapılır?Barbell Front Squat nasıl  yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

Bu derste Barbell Front Squat nasıl yapılır? anlatıyoruz. Barbell Front Squat egzersizi hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu adresi ziyaret edin. Benzer hareket Barbell Squat Nasıl Yapılır? adlı makaleye göz atın.

  1. Barbell Front Squat egzersizi nasıl yapılır?: Harekete başlarken ayaklar 25 cm açıklıkta barı omuzun ön kısmında eller vücuda bakar şekilde çapraz tutuşla başlıyoruz.
  2. Vücut dik olarak yavaşça oturuyoruz.  Otururken vücut dik ve topuklar yerden ayrılmayacak şekilde duruyoruz.
  3. Bacak kaslarını gererek ve nefes alarak dizler 90 derece olana kadar.
  4. Sonra yavaşça nefes vererek bacak kasları ile vücudu yukarı iterek ayağa kalkıyor ve doğruluyoruz.
  5. Hareket boyunca bacak kaslarının çalıştığından emin olun. Halteri çapraz veya düz tutabilirsiniz.

Set ve tekrarlar : 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz GrubuBacak Egzersizi 
Çalışan KaslarBacak Kasları
Baldır Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanBarbell ve Ağırlık Plakası
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

Barbell Front Squat Video İzle

Egzersizlerin Püf Noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Barbell Front Squat nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın