Barbell Deadlift (Halterle Öne Eğilme)

Barbell Deadlift Bacak Hareketi Nasıl Yapılır?

Barbell Deadlift (Halterle Öne Eğilme)

Barbell Deadlift nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklama

  1. Barbell Deadlift (Halterle Öne Eğilme). Hareket uygulaması barbell (halter) ile yapılır.
  2. İki el ile halteri tutarak dizler hafif kırık öne doğru eğilme ve doğrulma egzersizidir, bel kasları ve bacak kasları (özellikle arka bacak) çalıştırır.
  3. Barbell bir el üst bir el alt tutuşla omuz genişliği kadar açıklıkta kavranır.
  4. Dizler hafif kırık pozisyonda kavranan ağırlık vücut dik oluncaya kadar kaldırılır.
  5. Nefes verilerek dizler kırılmadan eğilerek en alt noktaya kadar kontrollü bir şekilde indirilir.
  6. Nefes verilerek başlangıç pozisyonuna kadar yavaşça kaldırılır.Çok etkili bir arka bacak çalışmasıdır.
  7. Dizler düz olarak yapılırsa yani kırılmadan yapılırsa arka bacak ve popo çalışır,dizler hafif kırılarak yapılırsa ön bacak ve arka bacak birlikte çalışır.

Set ve tekrarlar : Barbell Deadlift  4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Profili

  1. Ana Kas Grup: Bel ve Arka bacak Hareketi
  2. İkincil kas : Arka Bacak Kasları ,Sırt Kasları, Bel Kasları
  3. Egzersiz Türü: Güç
  4. Gerekli Ekipman Bar ve Plaka
  5. Mekanik: İzolasyon
  6. Kuvvet Tipi: Çekme
  7. Eğitim Seviye: Başlangıç ve İleri
  8. kaynak: eurostargym.com
  9. Yazar : M.Özer Çaylı

Barbell Deadlift Video İzle

Egzersiz Püf Noktaları

Bacak Kasları , Omuz Kasları , Göğüs Kasları , Arka Kol Kasları , Pazı  Kasları Ve Sırt Kasları Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne geçmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Barbell Deadlift nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın