Barbell Deadlift Arka Bacak – Sırt Egzersizi

Barbell deadlift nasıl yapılır

Barbell Deadlift Arka Bacak – Sırt Egzersizi

Barbell Deadlift Arka Bacak – Sırt Egzersizi

Egzersiz Açıklama

Barbell Deadlift Arka Bacak – Sırt Egzersizi: Barbell deadlit egzersizi  için Smith Machine Önünde bar aşağıda olmak üzere omuz genişliğinde kavranır , ayak mesafesi 20-30 cm dir .

Barı bir elimiz vücudumuza dönük diğer el karşıya dönük olmak üzere çarpraz tutulur ve dizler kırıktır.Yavaşça belimizi ve dizimizi düzelterek ve nefes vererek vücut dik konuma gelir ve nefes alarak yavaşça başlangıç durumuna dönülür.

Barbell Deadlift Arka Bacak - Sırt EgzersiziHareket:4-5 set ve 10-15 tekrar yapılır ( eğitmene sorun

Önemli: Her sette mutlaka ağılık artırın yeni başlayanlar ilk gön boş barla da yapabilir. Hareket uygulama aşamasında bel hafif çukur olmalıdır ve göğüs ileridedir böylece sırta ve bele iyice binmesi sağlanır.

Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Egzersiz Özeti

  1. Ana hedef: Sırt Kaslarını Çalıştırma
  2. Egzersiz Türü ; Birleşik
  3. Eğitim Seviyesi : Orta ve İleri
  4. Egzersiz Süresi : 30sn (1 set)
  5. Dinlenme Sürei : 1 dak.
  6. Haftalık Gün Sayısı : 1 veya 2 gün
  7. Toplam set ve dinlenme süresi Süresi : 5dak.
  8. Gerekli Ekipmanlar : Barbell
  9. Hedef Cinsiyet : Erkek ve Kadın
  10. Yazar : Özer Çaylı & Ekibi
  11. kaynak: euro star gym

Barbell Deadlift  Video

Egzersiz Püf Noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazu Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Barbell Deadlift Arka Bacak – Sırt Egzersizi

 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın