Barbell Biceps Curls Egzersizi Nasıl Yapılır

Barbell Biceps Curls  Egzersizi Nasıl Yapılır

Barbell Biceps Curls Egzersizi Nasıl Yapılır

Barbell Biceps Curls Egzersizi Nasıl Yapılır

Egzersiz Açıklaması

Barbell Biceps Curls Egzersizi Nasıl Yapılır: Barbell Biceps Curl Hareket için barın  geniş tutuşla ( omuz hizasında ) avuç içi yukarı gelecek şekilde,ayak açıklığı omuz genişliğinde ve ayakta dik olarak durulur.

Harekete başlarken nefes alınır ve bar yukarı doğru kaldırılırken nefes verilerek ve dirsekler geri kaçmadan yukarı göğüs hizasına kadar kaldırılır,yavaşça ve nefes alarak başlangıç pozisyonuna dönülür.

Dirseklerden omuza kadar olan kol (üst kolları) sabit tutarken, pazı nefes verirken yani daraltırken ağırlıkları gövdeye doğru doğru kıvırın. İpucu: Sadece ön kollar hareket etmelidir.

Pazı tamamen sıkılmış ve bar omuz seviyesine gelene kadar harekete devam edin. En üst noktada pozisyonu bir saniye kadar tutun ve pazıyı sert şekilde sıkın.

Halteri nefes alarak yavaşça başlangıç ​​pozisyonuna getirmeye başlayın.

Tavsiye edilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Varyasyonlar:

Bu hareketi, eğik bir bara takılı yamuk bir halterle de (EZ-Bar) yapabilirsiniz. Bunu geniş kırık bölmelerinden tutarak ve üst kolları oynatmadan diğer şeyleri yukarıda tarif edildiği gibi yapın.

Daha yakın tutuşu çeşitli amaçlar için de kullanabilirsiniz. Bunun için bir eğitmene danışın.

Hareket Analizi

Egzersiz GrubuPazı Egzersizi 
Çalışan KaslarPazı Kasları
Ön Kol Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanBarbell ve Ağırlık Plakası
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Barbell Biceps Curls İlgili Videolar

Invalid unsigned integer value: '-'.
Kol Egzersizler için ipuçları

Kol için ihtisas çalışması yani haftanın 1 gününü seçin ve o gün sadece kol antrenmanı yapın.

Kollarınızı çok çabuk geliştirmek için çok çalışmalıyız gibi saçma bir düşünceye kapılmayın Pazı ve Arka Kol kaslarını haftada 1 günden fazla çalıştırmayın. Unutmayın zaten bacak ve baldır yada karın gibi hareketler hariç neredeyse tüm kaslarda kol çalışır daha fazladan Pazı ve Arka Kol çalışmanıza gerek yoktur.

Antrenmandan önce karbonhidrat ve antrenmandan sonra 1 saat içinde mutlaka protein tüketin eğer proteinli besinlere ulaşma şansınız yoksa protein bar veya protein tozu kullanabilirsiniz. Günlük protein kullanımı kilo başına 2 gram olsun. 70 kiloluk birisi günlük 140 gram protein tüketmelidir (bu vücutçular için geçerli normal kişiler için değil).

Mümkünse kol çalışmasını cumartesi yapın ve pazar günü dinlenin , unutmayın çalıştığınız gün değil ertesi gün kaslar daha iyi gelişir.

Çalışan Pazı Kasları

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın