Barbell Biceps Curl (Barla Pazu Egzersizi)

Barbell Biceps Curl Nasıl Yapılır?

egzersiz video | çalışan kaslar | püf noktaları

Barbell Biceps Curl (Barla Pazu Egzersizi)Barbell Biceps Curl Tekniği

Barbell Biceps Curl (Barla Pazu Egzersizi)

Egzersiz Açıklama

  1. Barbell Biceps Curl Hareketi Nasıl Yapılır? : Hareket için Barbell geniş olarak  avuç içi yukarı gelecek şekilde, ayak açıklığı omuz genişliğinde ve ayakta dik olarak durulur.
  2. Harekete başlarken nefes alınır ve bar yukarı doğru kaldırılırken nefes verilerek ve dirsekler geri kaçmadan yukarı göğüs hizasına kadar kaldırılır,yavaşça ve nefes alarak başlangıç pozisyonuna dönülür.  Hareket:4-5 set ve 10-12 tekrar yapılır ve her sette ufak bir miktar ağırlık arttırılır.
  3. Hareketi uygularken vücut ileri ve geri oynamamalıdır ve dirsekler ileri geri oynamamalı vücuda yapışık olmalıdır. Yukarı ağırlığı kaldırırken nefes verip aşağı inerken nefes almalıyız.
  4. Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).
  5. Benzer Hareketler: Ez-Barbell Biceps Curl
Egzersiz Analizi

Barbell Biceps Curls Egzersiz Analizi

Egzersiz GrubuPazı Egzersizi 
Çalışan KaslarPazı Kasları
Ön Kol Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanBarbell ve Ağırlık Plakası
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet TipÇekme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Barbell Biceps Curl Videolar

Kol Egzersizler için ipuçları

Kol için ihtisas çalışması yani haftanın 1 gününü seçin ve o gün sadece kol antrenmanı yapın.

Kollarınızı çok çabuk geliştirmek için çok çalışmalıyız gibi saçma bir düşünceye kapılmayın Pazı ve Arka Kol kaslarını haftada 1 günden fazla çalıştırmayın. Unutmayın zaten bacak ve baldır yada karın gibi hareketler hariç neredeyse tüm kaslarda kol çalışır daha fazladan Pazı ve Arka Kol çalışmanıza gerek yoktur.

Antrenmandan önce karbonhidrat ve antrenmandan sonra 1 saat içinde mutlaka protein tüketin eğer proteinli besinlere ulaşma şansınız yoksa protein bar veya protein tozu kullanabilirsiniz. Günlük protein kullanımı kilo başına 2 gram olsun. 70 kiloluk birisi günlük 140 gram protein tüketmelidir (bu vücutçular için geçerli normal kişiler için değil).

Mümkünse kol çalışmasını cumartesi yapın ve pazar günü dinlenin , unutmayın çalıştığınız gün değil ertesi gün kaslar daha iyi gelişir.

Çalışan Kas Grubu

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın