Barbell bench press tekniği nasıl yapılır?

Barbell bench press tekniği nasıl yapılır?

Barbell bench press nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Barbell bench press tekniği nasıl yapılır? : Bu hareket temel harekettir ve birkaç çalışma yöntemi vardır.
  2. Barbell Bench Press’in alternatifi Smith Machine Bench Press‘tir.
  3. Yardımlı zorlama yöntemi: Genelde çok iyi sonuç verir .Bu yöntemle ağırlık arttırmada çok başarılı olunur.
  4. Setin 10 tekrar olduğunu düşünün 4 set yapalım 3 set yardımsız yapıyoruz 4. sette ise yapabileceğimiz en fazla ağırlığa 4 veya 6 kg daha ilave edip partnerinizden yardım istiyorsunuz ve bu seti yapabileceğiniz tekrarı yardımla yapıyorsunuz 2 hafta sonra yaptığınız ağırlık miktarı en az 20 kg artar.
  5. Barbelli Bench Press Yarım indirme yöntemi: Bu yöntemle barbelli tam göğsümüze kadar indirmiyoruz ve göğüse 10 cm kala tekrar yukarı basıyoruz bu yöntem bazı anatomilerde çok büyük ağırlık artışı ve göğüs hacminde artış olur ama herkeste aynı olmaz.
  6. Barbelli  Bench Press Yarım kaldırma yöntemi: Bu harekette barı tam yukarı kaldırmıyoruz ve kollar hafif kırık kalıyor bu şekilde hareketi daha hızlı yapıyoruz bu genelde çok tekrar ve definisyon yapanlarda veya yarışmalardan önceki çalışmalarda oldukça faydalıdır.

Set ve tekrarlar : 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Barbell Bench Press Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuGöğüs Geliştirme Egzersizi 
Çalışan KaslarGöğüs Kasları
Arka Kol Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanBarbell ve ağırlık plakası
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

Barbell bench press nereyi çalıştırır?

Barbell Bench Press Video İzle

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın