Barbell Bench Press Hareketi Nasil yapilir ?

Barbell Bench Press Nasil yapilir ?

Barbell Bench Press Açıklaması

Egzersiz Açıklaması

Barbell Bench Press Nasil yapilir ? : Bench Press sehpasına sırt üstü uzanıp boyun bar hizasına gelecek şekilde yatıyoruz.

Barın Tutma yerlerinden omuz genişliğinden biraz daha geniş olacak şekilde tutup barı göğüs hizamıza kadar kaldırıp ne fes alarak yavaşça göğüse  bir iki parmak kalana kadar indiriyoruz ve nefes vererek yavaşça başlangıç pozisyonuna dönüp hareketi tekrarlıyoruz.
Hareket:4-5 set ve 10-12 tekrar yapıyoruz

Önemli: Barbell bench pres hareketinde ağırlık arttıramayanlar şunları yapmalıdır.  Benzer hareketler Machine Bench Press, Cable Bench Press, Dumbbell Bench Press, bu hareketlerin hepsi göğüs kaslarını geliştirme amacıyla yapılmaktadır. Şüphesiz göğüs kasları vücudu en iyi gösteren kas grubudur. Bunun dışında vücudun kuvvetlenmesi için en önemli ve en gösterişli hareketlerin olduğu egzersiz grubudur.

1-Hareketin her setinden sonra ağırlık bir miktar arttırıyoruz.

2-Bir sonraki sette tekrar sayısını 2 adet düşürmeliyiz yani 15-12-10-8-6 gibi

3-En son set bittikten sonra yapabileceğimiz maksimum ağırlığı takıp 1-2 tekrar yardımlı yapmalıyız.

4-Bu hareketi mutlaka en başta yapmalıyız ve yemekten en az 1-2 saat sonra yapılmalıdır.

Unutmayın yemek yediğimizde kalp mideye oldukça yğun şekilde kan pompalamaktadır eğer hemen yemekten sonra antrenman yaparsanız çalışılan bölgeye^de kan pompalanacağından hem kalbimiz zorlanmakta hemde istediğimiz verimi alamamaktayız.

Hareket : 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Özeti
Egzersiz GrubuGöğüs Geliştirme Egzersizi 
Çalışan KaslarGöğüs Kasları
Arka Kol Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanBarbell ve ağırlık plakası
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

Barbell Bench Press Video İzle

Göğüs antrenman programına başlamadan karnınızı doyurarak antrenmana başlamayın. Göğüs egzersizleri sırasında kalp oldukça fazla çalışır ve ritm artışı fazladır. Birde bunun üzerine bolca yemek yiyerek hareketlere başlarsanız kalp zorlanır ve kalp krizi geçirme riski olur.

Yemek yediyseniz en az 2 saat geçmesi veya daha fazla olabilir. 2 saat sonunda antrenman yapın , hem daha iyi çalışırsınız hemde kalbiniz rahatlamış olur.

Çalışan Göğüs Kasları

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın