Barbell Bench Press (Halterle Göğüs Pres)

Halterle Yatarak Göğüs Press Hareketi Nasıl Yapılır?

Barbell Bench Press (Halterle Göğüs Pres)Barbell Bench Press Nasıl Yapılır?, nereyi çalıştırır?.

Egzersiz Açıklaması

Bu derste Barbell Bench Press nasıl yapılır? anlatıyoruz. Barbell Bench Press egzersizi hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu adresi ziyaret edin. Benzer hareket Dumbbell Flat Bench Press Nasıl Yapılır? adlı makaleye göz atın.

Barbell Bench Press (Halterle Göğüs Pres) tekniği

  1. Barbell Bench Press sehpasına sırt üstü uzanıp boyun bar hizasına gelecek şekilde yatıyoruz.
  2. Bu egzersiz göğüs kaslarını geliştirir ve arka kol ile omuz kaslarının gelişmesinde de etkilidir.
  3. Barın Tutma yerlerinden omuz genişliğinden biraz daha geniş olacak şekilde tutup barı göğüs hizamıza kadar kaldırıp nefes alarak yavaşça göğüse  bir iki parmak kalana kadar indirin.
  4. Sonra nefes vererek yavaşça başlangıç pozisyonuna dönüp hareketi tekrarlıyoruz.
  5. Hareket:4-5 set ve 10-12 tekrar yapıyoruz
  6. Önemli: Barbell bench press hareketinde ağırlık artıramayanlar şunları yapmalıdır.
  7. Hareketin her setinden sonra ağırlık bir miktar arttırıyoruz.
  8. Bir sonraki sette tekrar sayısını 2 adet düşürmeliyiz yani 15-12-10-8-6 gibi
  1. 3- En son set bittikten sonra yapabileceğimiz maksimum ağırlığı takıp 1-2 tekrar yardımlı yapmalıyız.
  2. 4-Bu hareketi mutlaka en başta yapmalıyız ve yemekten en az 1-2 saat sonra yapılmalıdır.
  3. Unutmayın yemek yediğimizde kalp mideye oldukça yoğun şekilde kan pompalamaktadır eğer hemen yemekten sonra antrenman yaparsanız çalışılan bölgeye  de kan pompa yapacağından hem kalbimiz zorlanmakta hemde istediğiniz verimi alamamaktayız.
  4. Set ve tekrarlar : 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.
  5. Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Barbell Bench Press Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuGöğüs Geliştirme Egzersizi 
Çalışan KaslarGöğüs Kasları
Arka Kol Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanBarbell ve ağırlık plakası
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

Barbell Bench Press Video İzle

Göğüs Çalışmaları İçin Püf Noktaları

Göğüs Antrenman Programı hareketlerine her zaman Press Hareketleri ile başlayın. Kasların mükemmel iriliğe ulaşması için bu çok önemli.

Her zaman Göğüs antrenmanına başlamadan önce ısınma hareketi yapın. En kolay ve uygun ısınma hareketi şınav yapmaktır.

Göğüs Kaslarını haftada 1 veya en fazla 2 gün çalıştırın. .Fazla çalıştırmak göğüs kaslarını büyütmez tersine küçültür

Barbell Bench Press nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın