Barbell Back Squat Hareketi Detayları

Barbell Back Squat Hareketi Detayları

Barbell Back Squat Hareketi nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Barbell Back Squat Hareketi | Exercise Detayları. Hareket bir bar ve ağırlık plakaları ile ayakta çömelerek yapılır.
  2. Ayakta barbelli sırtımıza alarak omuz genişliğinde tutuyoruz ve ayak açıklığı 30 cm genişliğinde  dik duruyoruz.
  3. Nefes alarak dizler 90 derece olurken üst bacaklar yere paralel kadar çömelin.
  4. Sonra bacak kasları ile vücudu yukarı iterken nefes vererek başlangıç pozisyonuna dönüyoruz.
  5. Hareketin  Diğer ismi barbell squat. yada halterle çömelme olarak da isimlendirebiliriz.
  6. Verilen tekrarları tamamlayıp seti bitiriyoruz ve setleri tamamlayıp hareketi sona erdiriyoruz.
  7. Hareketi yaparken vücudun dik olmasına dikkat edin bel hafif çukur ve göğüs ileride olmalıdır ve bunu alışkanlık haline getirin.

Set ve tekrarlar : 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Hareket Analizi
  1. Hareket Grubu : bacak hareketi
  2. Çalışan Kaslar : Bacak Kasları
  3. Cinsiyet : Erkek – Kadın
  4. Seviye : Yeni , Orta , İleri
  5. Ekipman : barbell
  6. Kuvvet Tipi: – İtme
  7. Egzersiz Türü : Güç
  8. Set arası dinlenme : 30 sn.
  9. Set ve tekrar : 4 x 10-12
  10. Haftalık Gün : 1-2 gün
  11. Yazar : Özer Çaylı
  12. Ekleyen : Fitness Hareketleri

Barbell Back Squat Video İzle

Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı?.

Workout Legs | Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı? . Bacak geliştirme programında mutlaka Berbbell squat hareketi leg curl , deadlift ve leg extension gibi hareketlere yer verilmelidir .

Eğer barbell squat yapılmazsa Machine squat yada multipress squat hareketi olabilir ama unutmayın barbell squat tek başına bacak için yeterlidir.

Lunge hareketi önemli bir harekettir özellikle kalça ve bacak triceps (Ön bacak) kasları için önemlidir. Lunge hareketini ilave ederseniz leg extension hareketini çıkarabilirsiniz.

Bir diğeri deadlift hareketidir , eğer deadlift yapacaksanız leg curl hareketini programdan çıkarabilirsiniz, deadlift , leg curl hareketine göre avantajları arka bacak ve bel kasını çok iyi çalıştırmasıdır bu hareketi programınızdan eksik etmeyin ileri yaşlarda bel fıtığı gibi sorunlarınız olmaz.

Barbell Back Squat nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın