Ball Twist – Pilates Topu İle Bel Hareketi

Ball Twist masıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklama

  1. Ball Twist – Pilates Topu İle Bel Hareketi: Hareketi bir pilates topu veya bir spor topu ile yapabilirsiniz.
  2. Evde yapacak olanlar için bir su şişesi veya ağırca bir yastıkla yapabilirler.
  3. Bir bench sehpası üzerine oturup iki elimizle bir egzersiz topunu tutuyoruz.
  4. Topu önce bir yanımıza dönebileceğiniz kadar dönüp tekrar kasık hizasına getirip 2 sb bekledikten sonra diğer yanımıza dönerek yapıyoruz.
  5. Önemli:Diyafram serbest bırakın, yani nefes alıp vermeyi serbest bırakıyoruz. Eğer ağır bir top ile yaparsanız o zaman ağılığa güç verirken nefes verin.

Set ve tekrarlar : Ball Twist 4 set ve 20-25 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Özet
  1. Ana Hedef: Bel Kasları Egzersizi
  2. Egzersiz Tipi: Bel Hareketi
  3. Eğitim Seviyesi: İleri – Orta
  4. Ball Twist 4 set ve 20-25 tekrar yapılır
  5. Haftalık çalışma: iki veya üç gün. Zayıflama için her gün yapılabilir.
  6. Haftalık Gün: 2-3 gün
  7. Donanım Gerekli: Egzersiz Topu
  8. Hedef Cinsiyet: Erkek – Kadın
  9. Yazar:M.Özer Çaylı

Egzersiz Püf Noktaları

  1. Karın hareketlerine veya karın antrenmanına başlamadan 2 saat önce en son yemeği yiyin. Eğer tok karnına yaparsanız yemek dolayısıyla zaten kalbiniz midenize kan pompaladığı için , kalpte ritm artışı olabilir. Buda antrenman sırasında size sıkıntı verir , hatta kalp krizine neden olabilir. Antrenmana aç karnına gelin.
  2. Karın çalıştığınızda karın bölgesini sıcak tutacak bir kıyafet giyer veya kuşak sararsanız , karın bölgesindeki yağların daha çabuk yakıldığını , hatta bu bölgedeki yağları hiç yakamayanlar  bile zayıfladığını görürsünüz.

Ball Twist nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın