Baldır Hareketi | Standing Dumbbell Calf Raises

Standing Dumbbell Calf Raises Nasıl Yapılır?

Bu derste Standing Dumbbell Calf Raises nasıl yapılır? anlatıyoruz. Standing Dumbbell Calf Raises egzersizi hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu adresi ziyaret edin.

Egzersiz Açıklama

  1. Baldır Hareketi | Standing Dumbbell Calf Raises: Hareket için iki şık vardır ya tek dumbell alıp hareketi tek ayakla yaparız .
  2. Diğer şekilde  iki elimizde birer dumbbell alıp hareketi iki ayağımızla yaparız ben iki dumbbell alıp yapmayı anlatacağım.
  3. Her iki elimize birer uygun ağırlıkta dumbbell alıp harekete başlıyoruz.
  4. Yavaşça parmak uçlarımıza basıp topuklarımızı yukarı doğru kaldırıp en üstte baldır kaslarımızı kilitliyoruz, hareketi yaparken nefes veriyoruz.
  5. Sonra yavaşça topuğunuza  yere dokunana kadar indiriyoruz ve bu sırada nefes alıyoruz.
  6. Hareket tamamlanınca tekrar 2. tekrar için devam ediyoruz. Hareket sırasında baldır kaslarının çalıştığından emin olun.

Set ve tekrarlar : Standing Dumbbell Calf Raises 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Standing Leg Press Kalf Egzersiz Analizi

Egzersiz GrubuBaldır Hareketi 
Çalışan KaslarBaldır Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanDumbbell veya Barbell
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Standing Calf Raise Video İzle

Egzersizler için püf noktaları

Bacak Kasları, Omuz Kasları , Göğüs Kasları, Arka Kol Kasları, Pazı Kasları Ve Sırt Kasları Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Standing Dumbbell Calf Raises nereyi çalıştırır?

Baldır Hareketi | Standing Dumbbell Calf Raises bitti

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın