Baldır Hareketi | Standing Dumbbell Calf Raises

Baldır Hareketi | Standing Dumbbell Calf Raises 

Baldır Hareketi | Standing Dumbbell Calf Raises

Egzersiz Açıklama

Baldır Hareketi | Standing Dumbbell Calf Raises: Hareket için iki şık vardır ya tek dumbell alıp hareketi tek ayakla yaparız , yada iki elimizede birer dumbbell alıp hareketi iki ayağımızla yaparız ben iki dumbbell alıp yapmayı anlatacağım.

Her iki elimize birer uygun ağırlıkta dumbbell alıp harekete başlıyoruz.Yavaşça barmak uçlarımıza basıp topuklarımızı yukarı doğru kaldırıp en üstte kalf kaslarımızı kitliyoruz,hareketi yaparken nefes veriyoruz, ve yavaşça topuğumuzu yere dokunana kadar indiriyoruz ve bu sırada nefes alıyoruz. Hareket tamamlanınca tekrar 2. tekrar için devam ediyoruz.

Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Egzersiz Özeti

  1. Ana hedef: Baldır Kaslarını Çalıştırma
  2. Egzersiz Türü ; Güç
  3. Eğitim Seviyesi : Orta ve İleri
  4. Egzersiz Süresi : 30 sn (1 set)
  5. Dinlenme Sürei : 1 dak.
  6. Haftalık Gün Sayısı : 1 veya 2 gün
  7. Set ve tekrar: 4 set 15-20 tekrar
  8. Toplam set ve dinlenme süresi Süresi : 5dak.
  9. Gerekli Ekipmanlar : Dumbbell
  10. Hedef Cinsiyet : Erkek ve Kadın
  11. Yazar : Özer Çaylı & Ekibi
  12. Kaynak: euro star gym

Egzersizler için püf noktaları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazu Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Çalışan Baldır Kasları

baldır - kalf anatomisi

Baldır Hareketi | Standing Dumbbell Calf Raises bitti

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın