STANDING CALF RAİSE NASIL YAPILIR?

Standing Calf Raise Nasıl Yapılır?

Standing Calf Rainasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Standing Calf Raise Yapılışı: Calf machine denilen özel bir makinede veya ‘smith machine‘ makinede ayak parmak uçları özel bir platforma konarak ve omuzlara baskı yapan omuzlukları yukarı doğru iterek yapılır.
  2. Yukarı doğru parmak ucunda yükselirken nefes verilir topuklar en alt noktaya kadar indirilirken nefes alınır.
  3. Dikkat edilecek şey vücudun dik olması ve dizlerin kırılmamasıdır.
  4. Baldırlarda yanma hissedene kadar çok tekrar yapılmalıdır.
  5. Baldırların dışını çalıştırmak için ayaklar içe,içini çalıştırmak için dışa dönük olmalıdır.
  6. Bu hareket en az vücut ağırlığı kadar bir kiloyla yapılmalı ve kilolar gittikçe artmalıdır. Bu egzersiz tek bacakla da yapılabilir….

Set ve tekrarlar : Standing Calf Raise 4 set ve 15-20 t tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Özeti

  1. Ana hedef: Baldır Kaslarını Çalıştırma
  2. Egzersiz Türü ; Birleşik, güç
  3. Eğitim Seviyesi : Orta ve İleri
  4. Egzersiz Süresi : 30 sn (1 set)
  5. Dinlenme Süresi : 1 dakika.
  6. Haftalık Gün Sayısı : 1 veya 2 gün
  7. Toplam set ve dinlenme süresi Süresi : 5 dakika.
  8. Gerekli Ekipmanlar : Calf Machine
  9. Hedef Cinsiyet : Erkek ve Kadın
  10. Yazar : Özer Çaylı & Ekibi
  11. Ekleyen : Fitness Hareketleri

Standing Calf Raise video izle

Egzersizler için ipuçları

Bacak, Omuz , Göğüs, Arka Kol, Pazı Ve Sırt Çalışmalarından önce hatta tüm çalışmalardan önce mutlaka ısınma egzersizleri ve germe egzersizleri yaparak kaslarınızı ısıtın. Isınma yapmadan çalışmaya başlamak kaslarınızda ve tendon bağlarınızda kalıcı hasarlara, ağrılara ve uzun süreli sakatlıklara neden olabilir. En iyi ısınma çalışacağınız kasları çok hafif ağırlıklarla 30-40 tekrar yapılmasıdır.

Egzersize başlamadan önce yapacağınız harekete uygun küçük ağırlıklarla 30-40 tekrar veya boş vücut ağırlığıyla egzersizler yaparak çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını sağlayın. Bu çalışacağınız kas grubunun iyice ısınmasını ve sakatlanmaların önüne görmenizi sağlar ayrıca bu kaslara kan dolacağı için kaslarınızın daha iyi şişmesini sağlar.

Standing Calf Raise nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın