Diz Çökme & Tek Bacak Diz Çökme Hareketi

Single-Leg Knee Tap Squat nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açılklaması

  1. Single-Leg Knee Tap Squat Hareketi:.Ellerinize herhangi bir ağırlık almadan tek bacakla çömelerek yapılan harekettir.
  2. Ayakta tek ayağımızı  kaldırarak ve ellerimizi omuz hizasında ileri doğru uzatarak harekete başlıyoruz.
  3. Nefes alarak ve vücut dik olarak  topuk üzerine doğru–basarak çömeliyor.
  4. Sonra nefes vererek ve vücut dik pozisyona gelene kadar bacak kasını itiyoruz.
  5. Tek bacak ile tekrar sayısını tamamlayıp diğer bacak ile de tekrarları yapıp etleri tamamlıyoruz.
  6. Başlarda elinizi bir profil demirden veya bir makineden tutarak yapın. Bacak kasları güçlendikçe elinizi bırakın.

Set ve tekrarlar : Single-Leg Knee Tap Squat 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Hareket Analizi

  1. Hareket Grubu : Bacak hareketi
  2. Çalışan Kaslar : Ön bacak kasları
  3. Cinsiyet : Erkek – Kadın
  4. Seviye : Yeni , Orta , İleri
  5. Ekipman :Yok
  6. Kuvvet Tipi: – İtme
  7. Egzersiz Türü : Güç
  8. Set ve tekrar : 4 x 10-15
  9. Haftalık Gün : 1-2 gün
  10. Yazar : Özer Çaylı
  11. Ekleyen : Fitness Hareketleri

Single-Leg Knee Tap Squat video izle

Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı?.

Workout Legs | Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı? . Bacak geliştirme programında mutlaka Berbbell squat hareketi leg curl , deadlift ve leg extension gibi hareketlere yer verilmelidir .

Eğer barbell squat yapılmazsa Machine squat yada multipress squat hareketi olabilir ama unutmayın barbell squat tek başına bacak için yeterlidir.

Lunge hareketi önemli bir harekettir özellikle kalça ve bacak triceps (Ön bacak) kasları için önemlidir. Lunge hareketini ilave ederseniz leg extension hareketini çıkarabilirsiniz.

Bir diğeri deadlift hareketidir , eğer deadlift yapacaksanız leg curl harektini programdan çıkarabilirsiniz, deadlift , leg curl hareketine göre avantajları arkabacak ve bel kasını çok iyi çalıştırmasıdır bu hareketi programınızdan eksik etmeyin ileri yaşlarda bel fıtığı gibi sorunlarınız olmaz.

Single-Leg Knee Tap Squat nereyi çalıştırır?


Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın