Leg Extension Hareketi nasıl yapılır?

Leg Extension Hareketi nasıl yapılır?

Leg Extension nasıl yapılır?, nereyi çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Leg Extension Hareketi nasıl yapılır?: Özel bir makinede yapılır. Oturma yerindeki sırt dayanacak platforma yaslanın.
  2. Ayaklar alt kısmındaki tutamağa parmaklar yukarı gelecek şekilde bilekler yerleştirilir.
  3. Leg Extension Hareketi ön bacak kaslarını çalıştıran önemli bir bacak hareketidir.
  4. Nefes verilerek yukarı doğru diz düzelinceye kadar kaldırılır ve derin bir nefes alınarak başlangıç pozisyonuna dönülür.
  5. Dikkat edilecek husus hareketi yaparken kalçanın oynamamasıdır.
  6. Not:  Hareket için fazladan bir şey yapmanıza gerek yoktur. Zaten makinenin size tanıdığı imkanlar ölçüsünde hareket edebilirsiniz, sadce kulptan tutun ve bacağı ileri itin.

Set ve Tekrar: Leg Extension  4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Leg Extension Egzersiz Özeti

Egzersiz GrubuBacak Egzersizi 
Çalışan KaslarBacak Kasları
Egzersiz TürüKuvvet
Gerekli Olan EkipmanLeg Extension Machine
Set ve tekrar :4 x 10-12 ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak GünBir Gün
Kuvvet Tipİtme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı
Kaynakeurostargym

Leg Extension Video İzle

Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı?.

Workout Legs | Bacak Geliştirme Programı nasıl olmalı? . Bacak geliştirme programında mutlaka Berbbell squat hareketi leg curl , deadlift ve leg extension gibi hareketlere yer verilmelidir .

Eğer barbell squat yapılmazsa Machine squat yada multipress squat hareketi olabilir ama unutmayın barbell squat tek başına bacak için yeterlidir.

Lunge hareketi önemli bir harekettir özellikle kalça ve bacak triceps (Ön bacak) kasları için önemlidir. Lunge hareketini ilave ederseniz leg extension hareketini çıkarabilirsiniz.

Bir diğeri deadlift hareketidir , eğer deadlift yapacaksanız leg curl harektini programdan çıkarabilirsiniz, deadlift , leg curl hareketine göre avantajları arkabacak ve bel kasını çok iyi çalıştırmasıdır bu hareketi programınızdan eksik etmeyin ileri yaşlarda bel fıtığı gibi sorunlarınız olmaz.

Leg Extension  nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın