Arnold Barbell Biceps Curl Nasıl Yapılır?

Arnold Barbell Biceps Curl Nasıl Yapılır?

Arnold Barbell Biceps Curl Nasıl Yapılır?, Nereyi  Çalıştırır?

Egzersiz Açıklaması

  1. Arnold Barbell Biceps Curl Nasıl Yapılır? : Ayakta bele takılan özel aparata dirsekleri dayayarak barbell curl hareketine verilen isimdir.
  2. Arnold tarafından biceps antrenmanlarında her zaman uygulanmıştır..
  3. Karın üzerine özel kol dayama aracı boyuna asılarak yerleştirilir. Ez bar geniş kırıklardan tutulur ve dirsekler  bele takılan kol dayama aracına dayanır.
  4. Nefes vererek bar göğüs hizasına kadar yavaşça pazı kaslarını kasarak kaldırılır ve 1 saniye bekleyin.
  5. Sonra derin bir nefes alarak, pazı kasları kontrollü olarak gevşeterek, kol düzelinceye kadar indirilir ve 2. tekrar için devam edilir.
  6. Bu özel kol dayama aracı bulamayanlar için şunu önerebiliriz.
  7. Düz  bir duvarın önünde sırtı dayayın ve dirsekleri de duvara dayayarak yapabilirsiniz aynı sonucu verir ama bu şekilde yapmak kol dayama aracı yapmaktan daha zor.

Set ve tekrarlar : Arnold Barbell Biceps Curl 4 set ve 10-12 tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Özeti

  1. Ana hedef: Pazı Kaslarını Çalıştırma
  2. Egzersiz Türü ; Birleşik
  3. Eğitim Seviyesi : Orta ve İleri
  4. Egzersiz Süresi : 30 sn (1 set)
  5. Dinlenme Süresi : 1 dak.
  6. Haftalık Gün Sayısı : 1 veya 2 gün
  7. Toplam set ve dinlenme süresi Süresi : 5 dak.
  8. Gerekli Ekipmanlar : Boş Vücut Ağırlığı
  9. Hedef Cinsiyet : Erkek ve Kadın
  10. Yazar : Özer Çaylı & Ekibi
  11. kaynak: euro star gym

Kol Egzersizler için ipuçları

Kol için ihtisas çalışması yani haftanın 1 gününü seçin ve o gün sadece kol antrenmanı yapın.

Kollarınızı çok çabuk geliştirmek için çok çalışmalıyız gibi saçma bir düşünceye kapılmayın biceps ve triceps kaslarını haftada 1 günden fazla çalıştırmayın. Unutmayın zaten bacak ve baldır yada karın gibi hareketler hariç neredeyse tüm kaslarda kol çalışır daha fazladan biceps ve triceps çalışmanıza gerek yoktur.

Antrenmandan önce karbonhidrat ve antrenmandan sonra 1 saat içinde mutlaka protein tüketin eğer proteinli besinlere ulaşma şansınız yoksa protein bar veya protein tozu kullanabilirsiniz. Günlük protein kullanımı kilo başına 3 gram olsun. 70 kiloluk birisi günlük 140 gram protein tüketmelidir (bu vücutçular için geçerli normal kişiler için değil).

Mümkünse kol çalışmasını cumartesi yapın ve pazar günü dinlenin , unutmayın çalıştığınız gün değil ertesi gün kaslar daha iyi gelişir.

Arnold Barbell Biceps Curl nereyi çalıştırır?

Arnold Barbell Biceps Curl Nasıl Yapılır? bitti !!!.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın