Abdominal Crunch – Karın Hareketi nasıl yapılır

Abdominal Crunch – Karın Hareketi nasıl yapılır

Abdominal Crunch – Karın Hareketi nasıl yapılır resimli ve video anlatım

Egzersiz Açıklama

Crunch egzersizi için dizler kırık sırt üstü uzanıyoruz ve elleri başın arkasında tutuyoruz.

Nefes vererek hafifçe kalkıyoruz ve dirseklerin arasındaki mesafeyi biraz kapatıyoruz ve yavaşça nefes alarak sırtüstü yatıyoruz ve dirsekleri her iki yana açıyoruz , dirsekleri açıp kapatırsanız hareket daha etkili olur.

Başlarda çok fazla kalkmaya uğraşmayın bunu yapmak biraz zor olabilir , tabi bu yeni başlayanlar için böyle. Bir iki hafta içinde rahatlıkla yapabilirsiniz onun için ilk başladığınızda alıştırmalar yaparak başlayın.

Harekete başlamadan mutlaka ısınma yapın , bunun için yürüyüş, koşu bandı, bisiklet en iyi ısınma yöntemidir  ve aynı zamanda kalori yakma yöntemidir.

Verilen tekrarlar yapılır ve 1 set bitmiş olur, verilen setlerde tamamlanarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin.

Egzersiz Püf Noktaları
  1. Egzersiz boyunca kollar karın kaslarını kastığınızda dirsekler yakınlaşsın , geriye doğru yattığınızda yani karın kasları gevşediğinde kollar yana açılsın yani dirsekler biri birinden uzaklaşsın.
  2. Karın hareketlerine veya karın antrenmanı programı na başlamadan 2 saat önce en son yemeği yiyin. Eğer tok karnına yaparsanız yemek dolayısıyla zaten kalbiniz midenize kan pompaladığı için , kalpte ritm artışı olabilir. Buda antrenman sırasında size sıkıntı verir , hatta kalp krizine neden olabilir.
  3. Antrenmana aç karnına gelin.Karın çalıştığınızda karın bölgesini sıcak tutacak bir kıyafet giyer veya kuşak sararsanız , karın bölgesindeki yağların daha çabuk yakıldığını , hatta bu bölgedeki yağları hiç eğitmene bile zayıfladığını görürsünüz.
Egzersiz Profili
  1.  Ana Kas Grup: Karın Kasları 
  2. İkincil kas (lar): Bel kasları
  3. Egzersiz Türü: Güç
  4. Gerekli Ekipman Yok
  5. Set Ve Tekrar: 4 set 20 tekrar (eğitmene danışınız))
  6. Kuvvet Tipi: Çekme
  7. Eğitim Seviye: Başlangıç ve İleri
  8. Yazan : Özer Çaylı
  9. kaynak: eurostargym.com
Çalışan  Kaslar

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın