Abdominal Crunch – Karın Hareketi nasıl yapılır

Abdominal Crunch – Karın Hareketi nasıl yapılır

Abdominal Crunch – Karın Hareketi nasıl yapılır resimli ve video anlatım

Egzersiz Açıklama

Crunch egzersizi için dizler kırık sırt üstü uzanıyoruz ve elleri başın arkasında tutuyoruz.

Nefes vererek hafifçe kalkıyoruz ve dirseklerin arasındaki mesafeyi biraz kapatıyoruz ve yavaşça nefes alarak sırtüstü yatıyoruz ve dirsekleri her iki yana açıyoruz , dirsekleri açıp kapatırsanız hareket daha etkili olur.

Başlarda çok fazla kalkmaya uğraşmayın bunu yapmak biraz zor olabilir , tabi bu yeni başlayanlar için böyle. Bir iki hafta içinde rahatlıkla yapabilirsiniz onun için ilk başladığınızda alıştırmalar yaparak başlayın.

Harekete başlamadan mutlaka ısınma yapın , bunun için yürüyüş, koşu bandı, bisiklet en iyi ısınma yöntemidir  ve aynı zamanda kalori yakma yöntemidir.

Set ve tekrarlar : 4 set ve maksimum  tekrar yapılır. Bu bizim size önerdiğimiz tekrar ve set sayısı . Siz çalıştığınız salon veya spor merkezindeki eğitmene veya antrenöre danışın. Size en doğru hareketi ve yapacağınız tekrarları boyunuzu ve kilonuzu yani sizi en iyi tanıyan hocanızın vereceğini unutmayın. Eğer danışabileceğiniz kimse yoksa burada verdiğimiz set ve tekrarı yapabilirsiniz.

Tavsiye edilen  tekrarlar yapılır ve 1 set bitirilir, verilen setleri’de tamamlayarak hareket sona erdirilir. Farklı Hareketler arasında mutlaka 1 dakika dinlenin. Not:  Setler ve tekrarlar için eğitmene veya antrenöre danışın. Sizi yakından tanıyan kişi olarak en doğru kararı verecek olan odur).

Egzersiz Püf Noktaları
  1. Egzersiz boyunca kollar karın kaslarını kastığınızda dirsekler yakınlaşsın , geriye doğru yattığınızda yani karın kasları gevşediğinde kollar yana açılsın yani dirsekler biri birinden uzaklaşsın.
  2. Karın hareketlerine veya karın antrenmanı programı na başlamadan 2 saat önce en son yemeği yiyin. Eğer tok karnına yaparsanız yemek dolayısıyla zaten kalbiniz midenize kan pompaladığı için , kalpte ritm artışı olabilir. Buda antrenman sırasında size sıkıntı verir , hatta kalp krizine neden olabilir.
  3. Antrenmana aç karnına gelin.Karın çalıştığınızda karın bölgesini sıcak tutacak bir kıyafet giyer veya kuşak sararsanız , karın bölgesindeki yağların daha çabuk yakıldığını , hatta bu bölgedeki yağları hiç eğitmene bile zayıfladığını görürsünüz.
Egzersiz Grubukarın Egzersizi 
Çalışan KaslarKarın Kasları
Alt Karın Kasları
Egzersiz TürüPerformans
Gerekli Olan EkipmanBoş vücut
Set ve tekrar :4 x maksimum ( eğitmene danışınız )
Set Arası Dinlenmesetler arasında en az 45 sn dinlenin 8 genelde kalp ritmi normale dönene kadar)
Haftalık Çalışılacak Gün2 veya 3 gün
Kuvvet TipÇekme - itme
Eğitim SeviyesiYeni başlayanlar
Orta seviye sporcular
İleri seviye sporcular
YazarÖzer Çaylı & 0537 786 5582
Kaynakeurostargym

Abdominal Crunch Video İzle


Abdominal Crunch nereyi çalıştırır?

Bunlarda İlginizi Çekebilir

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın